Kallt som fan

Ja Göta-Petter va kallt det är idag! Men inte hindrar det oss från att bylta på oss lurviga tröjor och knähöga boots, vantar och fluffiga halsdukar, för att styra stegen ner för backen till gården.
Klappa, lukta och känna den varma luften blåsas ut mot hand och öra. Älska! Det luktar hö, kyla, koskit och hästman. Det är avkoppling. Underbara lördag, underbara djur.
Längtar efter ett eget. Igen.
 
Att posera med en häst tackar vi inte nej till.
 
Slank förbi Kattslussen och kelade med de få som vågade sig ut.
 
En gris, en ko, en Trollhättebo...
 
 
Finaste, mjukaste och keligaste bondkatten. Gullefjun!
Han fick sig en kram också...
 
 
 
Härom dan blev jag varse att "många getar är fler än tio Benjamin". Och ja, det stämmer ju. Så länge getterna är fler än 10...
 
Nu, tre timmar senare, har jag nästan tinat upp med hjälp av en latte (som jag förövrigt måste hylla i ett eget inlägg) och varma bullar.
 
Trevlig Helg!
 

Kommentarer
Postat av: sofia

Sötingar! Ni får komma ut hit på en åktur sen när jag har skaffat häst igen :-)

Svar: åh jaa mer än gärna! For real? Ska du skaffa häst? Grattis som attan isf! :D
Emma

2012-11-12 @ 10:30:03
URL: http://fiaelise.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0